محصول به سبد خرید اضافه شد
0

سلام کلاس اولی ها

کتاب سلام کلاس اولی ها

کتاب درد درمان دارد

ویژگی های مجموعۀ سلام کلاس اولی‌ها 

دانش‌آموزان کلاس اول دبستان، پس از ورود به مدرسه ، با یادگیری چند حرف از حروف الفبای فارسی، علاقه‌مند هستند تا توانایی و مهارت‌ های خود را در خواندن کتاب‌های ساده نشان‌دهند. مجموعه سلام کلاس اولی‌ها با ویژگی‌های منحصر به فرد، به دانش‌آموزان کلاس اول کمک می‌کند تا اولین تجربه کتاب‌خوانی خود را با اعتماد به نفس به نمایش بگذارند.

1- آموزش کامل مهارت خواندن و روان‌خوانی از سطح ساده تا پیشرفته
2- افزایش اعتماد به نفس در کودکان با خواندن کتاب‌های ساده و جذاب
3- تجربۀ گام به گام درخواندن کتاب های داستان در طول سال تحصیلی
4- کمک به روان‌خوانی کودکان و رفع مشکلات خواندن در کلاس اولی‌ها
5- استفاده از رویکرد درمان اختلالات خواندن در کودکان
6- آشنایی با کلمات و لغات جدید متناسب با سطح دانش‌آموزان کلاس اول
7- عادت به مطالعه و خواندن کتاب با استفاده از الگوهای علمی یادگیری


کتاب آب امانت است
کتاب ترس بد است
کتاب آزادی زیباست

دربارۀ دورۀ مقدماتی سلام کلاس اولی ها

دوره مقدماتی مجموعه سلام کلاس اولی‌ها به چهار قسمت تقسیم شده است. هر قسمت از این مجموعه دارای پنج جلد کتاب است. دانش‌آموزان کلاس اول، از همان ماه‌های اولیه ورود به مدرسه، با یادگیری چند حرف از حروف الفبای فارسی می‌توانند به ترتیب از قسمت اول این مجموعه استفاده کنند. با پیشرفت دانش‌آموز و یادگیری حروف جدیدتر، می‌تواند از سایر کتاب‌های این مجموعه به ترتیب استفاده کند.

این کتاب‌ها چگونه به روان‌خوانی دانش‌آموزان کلاس اول کمک می‌کنند؟

1- پنج کتاب اول این مجموعه فقط با حروف ( آ – اَ – ب – ت – د – ر – س – م – ن – او) نوشته شده اند. بنابراین دانش‌آموزان می‌توانند پایان ماه آبان تا آذر، داستان‌های این مجموعه‌ها را به راحتی بخوانند.

2- این کتاب‌ها با حروف درشت (فونت بزرگ) و حرکت گذاری حروف (اِعراب گذاری) با استفاده از جمله‌های چند کلمه‌ای و کوتاه در هر صفحه نوشته شده‌اند. بنابراین کودکان به راحتی و با اعتماد به نفس می‌توانند توانایی خود را در خواندن نشان دهند.

3- در اولین کتاب‌های این مجموعه، در هر صفحه یک یا دو جمله کوتاه آورده شده است تا کودک در ابتدا بتواند به راحتی و با سرعت مناسب کتاب را بخواند و تمام کند. به تدریج در کتاب‌های بعدی تعداد کلمات هر جمله افزایش پیدا می‌کند و در هر صفحه از کتاب تعداد جمله های بیشتری می آید.

4- پنج کتاب دوم این مجموعه علاوه بر حروف قبلی با حروف ( اُ – اِ – ای – پ – ز- ک – و – ی) نوشته شده اند و دانش‌آموزان می‌توانند پایان آذر و دی ماه داستان‌های این مجموعه را بخوانند. در انتهای کتاب‌های این 10 جلد، بازی‌هایی برای تشخیص حروف کلمات، حدس زدن کلمات درست، نوشتن کلمات در جای خالی و بخش کردن آن‌ها آورده شده است.

5- پنج این جلد سوم این مجموعه علاوه بر حروف قبلی با حروف (ث – چ – خ – ش – ف – ق – گ – ل – هـ) نوشته شده‌اند. از جلد یازدهم به بعد، اندازه حروف ( فونت ) کمی کوچک‌تر می‌شود ولی همچنان اکثر کلمات دارای حرکت گذاری (اعراب گذاری) هستند.

6- از جلد یازدهم به بعد تعداد کلمات درهر جمله و تعداد جمله‌های هر صفحه افزایش پیدا می‌کند و به کودک کمک می‌کند تا کلمات و جمله‌های بیشتری را در هر کتاب بخواند و به‌تدریج به متن‌های طولانی‌تر عادت کند.

7- پنج جلد چهارم این مجموعه با حروف کامل الفبای فارسی نوشته شده است. داستان‌های این سری، کامل تر، جذاب‌تر و دارای جملات بیشتری هستند.

8- دو کتاب آخر این مجموعه به نام داستان‌های الفبا، برای هر یک از حروف الفبا، یک داستان کوتاه در هر صفحه آورده شده است. مثلاً برای حرف ” خ ” یک داستان کوتاه آمده است که حرف ” خ ” در تعداد مختلفی از کلمات داستان به‌صورت رنگی آورده شده است .

9- این مجموعه به طور هدفمند و هماهنگ مهارت خواندن و روان‌خوانی دانش‌آموزان کلاس اول را افزایش می دهد و آن‌هایی را که دارای اختلال خواندن هستند و نمی‌توانند به خوبی حروف را در کنار هم قرار داده و کلمات را بخوانند و یا کلمه و جمله ها را به صورت تکه تکه می‌خوانند، کمک می کند تا به تدریج، درست و روان بخوانند.


دوره کامل آسان بخوانیم

ویژگی های مجموعۀ آسان بخوانیم (دورۀ تکمیلی)

دو کتاب اول این مجموعه، فقط با 14 حرف از حروف الفبای فارسی نوشته شده است بنابراین دانش‌آموزان می‌توانند حدود دی یا بهمن ماه داستان های این دو کتاب را به راحتی بخوانند. دو کتاب دیگر این مجموعه با شاه تمامی حروف نوشته شده است و برای فروردین و اردیبهشت ماه مناسب است.

داستان‌های این مجموعه برای دانش‌آموزان کلاس اول جذاب و آموزنده است. اندازه حروف (فونت) در این کتاب ها نسبت به مجموعه 20 جلدی، کوچک‌تر شده است و فقط کلمات جدید یا کمی دشوار دارای حرکت گذاری هستند. جمله‌ها دارای تعداد کلمات بیشتری هستند و داستان‌ها کمی طولانی‌تر شده‌اند.


دوره کامل راحت بخوانید

ویژگی های مجموعۀ راحت بخوانید (دورۀ پیشرفته)

دوره پیشرفته مجموعه سلام کلاس اولی ها، دارای 10 جلد کتاب به نام ” راحت بخوانید ” است.

در هر کتاب یک داستان مستقل و طولانی آورده شده است. کلمات و نوشته‌های این کتاب مانند کتاب‌های معمولی با فونت نرمال نوشته شده است. حرکت گذاری کلمات تا حد امکان کاهش یافته است، بنابراین تلاش دانش‌آموز برای درست و روان خواندن کلمه و جمله ها افزایش خواهد یافت. خواندن داستان‌های طولانی در این کتاب‌ها، به کودک کمک می‌کند تا بتواند به راحتی سایر کتاب‌های کودکان را بخواند و با شیوه نوشتن آن‌ها آشنایی داشته باشد. این مجموعه می‌تواند از پایان اردیبهشت ماه و برای دوره تابستان استفاده شود.


کتاب شعرهای الفبا

ویژگی های مجموعۀ شعرهای الفبا

مجموعه 4 جلدی شعرهای الفبا، شعرهایی ساده و زیبا برای یادگیری حروف الفبای فارسی است. حروف الفبای فارسی به ترتیب در این کتاب ها آورده شده است و برای هر حرف، شعری جداگانه آورده شده است.

برای هر حرف الفبا یک شعر مستقل و کامل آورده شده است.
در اول تمام ابیات به جهت تاکید بیشتر،نام حرف مورد نظر آمده است.
در هر مصرع از شعر، کلمه ای آورده شده است که آن حرف در آن بکار رفته است.
کودک علاوه بر خواندن شعر و آشنایی با وزن و ریتم، با کلمات جدیدی که با آن حرف نوشته شده اند آشنا می شود.
کودک می تواند هر یک از حروف را در ابیات پیدا کند و کلمات جدید را نام ببرد.
تصویرهای مربوط به هر یک از حروف الفبا، توسط یکی از تصویرگران کتابهای کودک تصویر سازی شده است.
در انتهای هر کتاب تعداری بازی متنوع الفبا، جهت افزایش دقت دانش آموزان هنگام خواندن شعرها آورده شده است.


علوم کلاس اولی

علوم آسان (2 جلدی)

کتاب علوم آسان بر اساس سرفصل های علوم کلاس اول دبستان نوشته شده است.
این کتاب دارای تعدادی تمرین های عملی و کاربردی است که بر پرورش سواد علمی کودکان تاکید دارد و به عنوان کتاب کار و مکملِ علوم کلاس اول دبستان بکار می رود.

در این کتاب بر کاوش های محیطی و تمرین های عملی علوم تاکیید دارد.
کتاب به 10 فصل مختلف تقسیم شده است و با فصل های کتاب علوم کلاس اول دبستان منطبق است.
راهنمای کامل والدین برای انجام آزمایش های عملی در منزل و محیط آورده شده است.
با تاکید بر سواد علمی و پرورش کنجکاوی و حس کاوشگری کودکان


املای کلاس اول

املای آسان 

کتاب املای آسان به والدین کمک می کند تا علاوه بر گفتن دیکته به دانش آموزان کلاس اول، به راحتی بتوانند مشکل و اختلال دیکته نویسی و علت اشتباه نویسی کلمات را پیدا کنند و در جهت رفع و درمان آن تلاش کنند.

دارای کلمات و جملات ساده برای دیکته نویسی و تشخیص مشکلات و اختلال های دیکته نویسی
بر اساس کتاب بخوانیم و بنویسیم کلاس اول دبستان
دارای کلمات و جمله های کتاب درسی به علاوه کلمات و جمله های تازه
با روش املا نویسی مبتنی بر خواندن – نوشتن  و شنیدن – نوشتن
تشخیص صحیح نقاط ضعف و اختلالات دیکته نویسی
دارای مقدمه و توضیحات اختصاری درباره انواع مشکلات دیکته نویسی کلاس اولی ها

 

گالری عکس کتاب های سلام کلاس اولی ها را در اینجا ببینید…

رفتن به بالای صفحه

۰۲۱-۶۶۷۵۱۸۷۵-۶
با ما در تماس باشید

کلیه حقوق و مطالب این سایت متعلق به انتشارات کتاب کودکان© است. کپی یا گزینش مطالب فقط با ارجاع به سایت کتاب کودکان مجاز است. هر گونه کپی برداری یا استفاده از محتوا و منابع سایت پیگرد قانونی دارد.