محصول به سبد خرید اضافه شد
0

340 بازی مؤثر در هوش کودکان

کتاب بازی های موثر در هوش کودکان

کتاب هوش اخلاقی - هوش هیجانی

هوش اخلاقی-معنوی(48 بازی)

توانایی درک درست از نادرست است. یعنی شخص دارای شعوری است که می‌‌تواند در انتخاب‌‌های زندگی، مسیر درست و غلط را تشخیص دهد. امروزه هوش اخلاقی و معنوی را در رأس سایر هوش‌‌های انسانی مانند هوش کلامی، هوش ریاضی، هوش موسیقیایی، هوش هیجانی و غیره می‌‌دانند.

هوش احساسی-هیجانی(20 بازی)

از چهار مهارت اصلی تشکیل می‌‌شود و بازی‌‌های مربوط به آن به دو بخش زیر تقیسم شده اند:
بخش اول‌‌‌: این دو مهارت اول روی خود کودک تمرکز دارند.
• خود – آگاهی
• خود – مدیریتی
بخش دوم‌‌‌: این دو مهارت روی ارتباط با دیگران تمرکزدارند.
• آگاهی اجتماعی
• مدیریت رابطه

کتاب هوش منطقی-ریاضی

هوش منطقی-ریاضی(51 بازی)

افراد با استعداد در هوش منطقی – ریاضی در حل مسایل و پی بردن به مفاهیم پیچیده با استفاده از استدلال‌‌های منطقی، تبحر خاصی نشان می‌‌دهند، بطوری که خیلی سریع‌تر از افراد دیگر می‌‌توانند با چالش‌‌های پیشرو کنار آمده و گاهی هم شاهد خلق راهکارهای ذهنی برای حل مسایل بسیار پیچیده توسط این افراد هستیم.

هوش دیداری-فضایی(50 بازی)

ساده‌ترین تعریف برای هوش دیداری فضایی این است که با بکارگیری این هوش فرد می‌‌تواند شکل‌‌ها را در ذهن حرکت دهد و بچرخاند و آن را به صورت سه بعدی در ذهنش ببیند. درک مستقیم و بی‌‌واسطه جهان دیداری، ویژگی مهم هوش فضایی محسوب می‌‌شود. فرد برخوردار از این هوش با تصاویر فکر می‌‌کند.

کتاب هوش کلامی-زبانی

هوش موسیقیایی-آوایی(49 بازی)

یعنی توانایی تولید و درک موسیقی، آوا، صداهای اطراف و نغمه‌‌های موجود در طبیعت. افرادی که در این زمینه استعداد دارند، با استفاده از صداها، ریتم‌ها و الگوهای موسیقی فکر می‌کنند. آنها بلافاصله چه با تعریف و چه با انتقاد، به موسیقی و صداهای اطرافشان عکس العمل نشان می‌دهند. این افراد بسیار بیشتر از افراد عادی به آواهای محیطی (مانند صدای زنگ، صدای جیرجیرک و چکه کردن شیرهای آب) حساس هستند.

هوش کلامی-زبانی(46 بازی)

عبارتست از توانایی کاربرد موثر زبان و ارتباطات کلامی در زندگی. افرادی که هوش کلامی – زبانی در آنها برجسته است، توانایی بیشتری برای استفاده از کلمات و ساخت جملات دارند و مطمئناً، مهارت‌‌های شنیداری تکامل یافته‌‌تری دارند. آنها معمولا سخنوران برجسته‌‌ای هستند و به جای تصاویر، با کلمات فکر می‌کنند.

کتاب هوش جنبشی-حرکتی

هوش جنبشی-حرکتی(35 بازی)

استعداد و توانايي كار با دستها و به كار گيري حركات ظريف انگشتان و يا دستها و همچنين استفاده از عضلات کوچک و بزرگ دست و پا و كل بدن است. مشخصه اصلی آن، کنترل حرکات بدن و استعداد به کار بردن ماهرانه اشیاء است.

هوش هستی گرا-طبیعت گرا(39 بازی)

عبارت است از توانایی برقرای ارتباط با طبیعت و شناخت آن. کسانی که ازاین هوش برخوردارند درتشخیص وتمیزدادن پوشش‌‌های گیاهی وجانوری مناطق مختلف وموارد دیگردرطبیعت مثل سنگ‌‌ها و ابرها و غیره مهارت دارند. این افراد ازکوهنوری‌‌، جنگل نوردی‌‌، رفتن به پارک‌‌های طبیعی (‌‌جنگلی) لذت می‌‌برند. 

رفتن به بالای صفحه

۰۲۱-۶۶۷۵۱۸۷۵-۶
با ما در تماس باشید

کلیه حقوق و مطالب این سایت متعلق به انتشارات کتاب کودکان© است. کپی یا گزینش مطالب فقط با ارجاع به سایت کتاب کودکان مجاز است. هر گونه کپی برداری یا استفاده از محتوا و منابع سایت پیگرد قانونی دارد.